dinsdag 20 oktober 2015

Winterjas 2015

Voor mijn 10- jarige een jas maken is niet meer zo eenvoudig. Voorheen kon ik me nog uitleven op het combineren van de meest vrolijke stofjes naar eigen smaak maar die tijd is geweest...

Als echte controlfreak was het voor mij wel even slikken toen ze een digitale stof via internet uitkoos waarvan ik wist dat deze voor haar niet echt flatterend zou zijn. Ze is, net als mij, behoorlijk bleek en niet alle kleuren staan haar even goed. 


Maar goed, het is best bijzonder dat ze nog een zelfgemaakte jas wil want op een bepaalde leeftijd is dat vast ook niet meer 'cool'. Voor het rugpand had ze een doorgestikte blauwe stof bedacht. Had ze denk ik ooit ergens gezien en ze was daar resoluut over. Er was nergens een doorgestikte stof te vinden in de juiste kleur dus er zat niets anders op dan deze zelf te maken door de stof te stikken op een laagje fiberfill. Wat een opgave! Alleen al het gelijkmatig naaien van de lijnen zonder dat de stof ging verschuiven op de fiberfill was een zenuwslopende klus. 



Ook over de voering was ze duidelijk, dit moest een witte 'wollige' stof gaan worden. 


Voor het patroon gebruikte ik de Tinka Bella maar dan zonder de deelnaden om de digitale print niet teveel te onderbreken.Vandaar ook de keuze voor de steekzakken in de zijnaad, die ik doorstikte op het voorpand. 



De mouwboordjes maakte ik flink lang zodat ze de jas volgend jaar ook nog past. Nu kan ze ze nog een keer omslaan. 

Uiteindelijk vind ik de jas nog best leuk geworden en Emma is er meer dan tevreden mee. Laat de winter maar komen ;-) 










7 opmerkingen:

  1. Super mooi! Kleurencombinatie vind ik goed gekozen door je dochter😉.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan je dochter wel begrijpen hoor,wat heeft ze een prachtige combinatie bedacht! En dat je dan op deze leeftijd nog niet helemaal denkt aan: welke kleuren staan me juist wel of juist niet,ach dat komt nog wel. Ik vind het trouwens best mooi staan deze 'coole'combi. En natuurlijk weer gemaakt om door een ringetje te halen,complimenten. Leuk weer wat van je te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi, die zou ik zo kopen in de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. en toch heeft ze het leuk bedacht! Ik ben blij weer wat van je te zien!! Ben je met je webshop gestopt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Danielle, ik ben inderdaad gestopt met de webshop, weet nog niet of dit tijdelijk is. Er ging zoveel tijd inzitten en er zijn ook nog zoveel andere leuke dingen om te doen. Maar ik vind het eerlijk gezegd ook wel jammer om er helemaal mee te stoppen, ben nu aan het kijken of ik het in een andere vorm kan voortzetten...

      Verwijderen
  5. Wat is de jas nooi geworden! 'Mijn' Emma riep al of ik er ook een wil maken voor haar :). Jammer, ze heeft al een jas. Het stofje vind ik geweldig! Zag hem al eens in een webshop voorbij komen, maar heb geen idee meer welke. Ben na ruim een jaar ook eindelijk weer eens bezig met de naaimachine. Jouw blogje blijft een grote inspiratiebron (alleen krijg ik zelf niet van die prachtige jurken voor elkaar).

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nog steeds een fleurige jas! Mooie stoffencombi heeft ze gekozen. Lijkt me een pittig klusje dat doorstikken maar het is jou goed gelukt.
    Leuk hoor die meiden met een mening!

    BeantwoordenVerwijderen