zondag 2 februari 2014

jurk voor Sarah

Niet alleen verkochten we ons huis op de valreep van 2013, we kochten intussen ook een ander huis waar we 1 april de sleutel van krijgen. We hebben er zo'n zin in! We blijven aan hetzelfde water wonen maar dan nog dichter bij ons geliefde Marsbos. Sterker nog, we hebben straks vanuit de woonkamer uitzicht op het bos. We gaan nog wel verbouwen waar een en ander voor geregeld moet worden, dus dat houdt ons nog wel even bezig!

In de tussentijd werd er maar weinig tijd doorgebracht achter de naaimachines, de meiden klaagden al over een tekort aan kleding. Maar hun eisen worden dan ook niet gemakkelijker. Nu ze ouder worden willen ze graag meedenken over de kleuren, stoffen en patronen. De jurk komt steeds meer op de achtergrond en het moet stoerder. Ook wel weer leuk!

Sarah kwam onlangs met de vraag of ik een jurk voor haar wilde maken die moest lijken op het model doorknoopjurk dat ik veel draag. Gelukkig kon ik daar even tijd voor vinden. Ik gebruikte een stretchjeans met rood paspelband en een sierkantje. Het patroon komt uit een Knippie winter 2008. De kraag vond ik niet mooi vallen en ik voegde er een staander aan toe. De jurk is nog aan de grote kant maar dat komt natuurlijk vanzelf goed!


 
Misschien ook nog wel leuk om te laten zien:
een paar maanden geleden maakte ik deze vesten voor de meiden. Ze kunnen dubbelzijdig gedragen worden met aan de ene kant een nickey velours en de andere kant een stippenfleece. Het patroon tekende ik zelf waarbij ik me liet inspireren door de chinese kraag. Door de 'golvende' vorm van de voorpanden onstaat er een opening. Staat erg leuk met een shirt eronder in contrasterende kleur!

 
 


13 opmerkingen:

  1. Kleintjes worden groot! Maar ze heeft wel smaak hoor, erg leuk! Ook de vestjes zijn leuk.. Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg leuk dat jurkje. Altijd een mooie combinatie blauw met rood.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. OOh de vestjes zijn super schattig. En de mama jurk staat je dochter ook zo leuk. Succes met de verhuizing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, wat een mooie creaties! Ik duik eens in mijn doos met knippies, kijken of ik dat bepaalde nummer ook heb. Het pstroon zal mijn dochter ook goed staan. De vestjes zijn ook erg mooi!

    Gefeliciteerd net de woningver- en -aankoop en succes met de verbouwing en verhuizing!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ontzettend mooi jurkje. Leuk dat ze om precies hetzelfde jurkje vraagt wat je graag voor jezelf maakt en ook draagt.

    De vestjes zijn ontzettend leuk zeg. Top!

    Groetjes, Collie

    P.S. fijn dat het huis is verkocht en je al snel de sleutel krijgt van jullie nieuwe huis :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. waw, mooi jurkje :) en die jasje daar ben ik ook fan van :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi en zo netjes gemaakt weer.

    Gr. Rineke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw, wat een mooi jurkje weer! knap dat je die doorknoopjurkjes aandurft. Ben nog altijd wat huiverig voor die knoopsgaten en kraag enzo... dat is voor mij toch wel het gevorderde naaiwerk! ;-)

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super dat het verkocht is!! Nu wij nog hihi. En heerlijk dat Marsbos, oh wat hebben we daar vroeger als klein kind veel gelopen, gespeeld. Of er nou sneeuw lag.. helemaal geen probleem het is fijn bos! Veel geluk is jullie nieuwe huis & prachtige kleertjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen