woensdag 3 februari 2016

Van alles wat...

Voor een lief nichtje van bijna 3 jaar maakte ik een verjaardagsjurk naar dit patroon.

De jurk bestaat uit 2 jurken voor extra volume. Mijn eigen meiden hebben zoveel plezier gehad van dit soort jurken, de onderjurk werd tijdens de zomer gewoon doorgedragen.


Voor de negende verjaardag van Sarah maakte ik onderstaand setje: een gerimpelde dubbellaagse rok met heuppas. Het patroon komt uit een oude Knippie. Daarboven een gehaakt vestje, een zogeheten 'shrug' volgens dit patroon. Maar ik haakte meerdere granny square's (patroon Afrikaanse bloem) als basis voor de langwerpige lap, waarna ik er nog mouwen en een boord aan haakte.




Verder maakte ik op verzoek nog een tricot jurk voor een vriendin in de kleuren naar haar voorkeur en extra lange mouwen omdat die meestal te kort vallen bij haar. De basis is een eenvoudig jurkje dat ik vervolgens opdeelde in verschillende panden. 




 Als laatste nog een schattig jurkje in een klein maatje voor een even schattig pasgeboren nichtje!




4 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige kleding heb je weer gemaakt. Mooie stofjes, en inderdaad ideaal zo'n aparte onderjurk, perfect voor in de zomer om door te dragen.

    Het setje met de gehaakte shrug is ontzettend mooi. Mooie kleurtjes bij elkaar, perfect afgestemd en je ziet dat Sarah er ontzettend blij mee is.

    Het jurkje voor je vriendin is ook een pláátje. Ik wil ook wel zo'n jurkje!!! Mooi modelletje!

    Groetjes, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk om naar te kijken,zo mooi en kleurrijk. Er zijn weer veel mensen blij met je maaksels.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi!! Die feestjurken zijn nog steeds geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Helemaal super weer! Echt a la blomkes! De bovenste jurk met een losse jurk eronder is ook een super idee! Die ga ik onthouden. Je kan tegenwoordig ook goed haken zeg, complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen