zondag 10 maart 2013

Zomerjassen Roos 5006 en Jade

Wat een heerlijke zonnige dagen hebben we al gehad, ook al was het maar van korte duur...

Ik bedacht dat ik nu echt snel moest beginnen met de zomerjassen. Helaas waren we net allemaal aan het herstellen van een langdurige griep en hadden de bestellingen zich een beetje opgehoopt waardoor ik tot laat in de nachtelijke uurtjes met de jassen bezig moest. Helaas werkte ik daardoor minder nauwkeurig dan gewoonlijk en stoor ik me nu enorm aan de print die niet mooi doorloopt bij de voorpanden van Emma's jas.
 
 
 
Niets meer aan te doen, het zij zo.  Gelukkig is ze wel erg blij met de jas, want ze wordt al zo kritisch dat ik een heel wensenlijstje van haar kreeg. Het moest weer een Jade worden zoals haar vorige zomerjas en vooral in blauw, haar lievelingskleur op het moment. Ik maakte de achterkant wel korter dan het origineel. Emma is erg tenger en dan gaat het al snel lijzig staan vind ik.
 
 
 
 Voor Sarah's jas had ik meer vrijheid: " doe maar iets met bloemetjes mama.."  Ik gebruikte voor haar jas het patroon Roos 5006.
 
 

 
 

 
 
 
 

Nu maar hopen op warmere temperaturen zodat ze snel aan kunnen!

39 opmerkingen:

  1. Ah mooi toch! We zijn zelf vaak te kritisch hoor! Koop het in de winkel en het is heel gewoon.. Geen mens die er op let! De jassen zijn prachtig en staan je meiden weer superleuk! Nu die zon nog ff terug ;-)

    Groetjes, Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn prachtig! Mooie stofcombinaties! Balen zeg dat het patroon niet doorloopt, dat zie je altijd pas als het 'te laat' is.
    Groetjes ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn allebei prachtig en wat stralen je mooie meiden erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een super gave jassen!! En wat een heerlijke meiden. In de confectie kijken ze nergens naar. Vind het echt niet storend hoor.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heb je weer prachtige jassen gemaakt. En als je het niet had vermeld (patroontje voorkant) was het me niet eens opgevallen. Vind het ook totaal niet storend. Je mooie meisjes zijn er zo te zien erg blij mee.
    Groetjes, Liane

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt super!!! Wat zijn ze weer prachtig,je stoffenkeuze, in combi met bandjes ect. En over het niet doorlopen van het patroon?? Geen mens die het ziet! Laat het maar snel voorjaar worden,kunnen ze de jassen gaan gebruiken. Ze zijn te mooi om in de kast te hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een prachtige jassen heb je voor je dochtertjes gemaakt. De stofjes zijn zó mooi. Balen dat het patroon niet doorloopt, maar zoiets zie je altijd als het al te laat is.

    Ik hoop dit jaar ècht voor Bridget een jas te maken. Deze week nog vollop met Farbenmix bezig, maar dan... Ik hoop dat ik niet steeds in de kleine uurtjes bezig zal zijn, dat is altijd zo jammer hè, als je ook naait voor je werk, komt het er privé altijd in de knoop te zitten.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig! Heb de je jassen nog gevoerd? Ik heb zelf het patroon van de Jade geknipt voor Sophie, maar alleen twee katoenen stoffen leek me zo koud. Ben dus even benieuwd naar jou ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, nee ik heb de jassen niet gevoerd, doe ik nooit met zomerjassen, dan worden ze toch al snel te warm. Als het echt een tussenjas moet worden kun je het nog wel overwegen... Succes! groetjes, Elske

      Verwijderen
  9. Wauw!!! Ze zijn weer super. En het niet door lopen van het motief zie ik wel maar is niet storend! Vind het super leuke jassen geworden die je meiden heel mooi staan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wauw !! Wat een schitterende jassen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooi geworden!!!

    Als ik jouw jassen zie krijg ik toch ook de kriebels om Jade eindelijk voor mijn meisje te maken!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig hoor, het zijn echte kunststukjes geworden! Die gaan je meiden met veel plezier dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super zeg! Echt heel mooi!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Super wat een lieve mooie jasjes zijn het geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een geweldige jassen! Hele mooie stoffencombinaties en met de details heel erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige jassen zijn dat geworden!

    groetjes,
    Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ziet er echt super leuk uit! Lekker die frisse kleurtjes!!

    Groetjes Lenie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Whowww, wat zijn ze weer super mooi!!
    Groetjes van Els

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een hele mooie unieke jassen weer! Dat de printjes niet doorlopen zie je wel, maar is absoluut niet storend.
    Nou voor je dochters mag het snel voorjaar zijn denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat zijn de jassen weer mooi, zoals altijd. Leuke stofjes heb je gebruikt.
    Hopelijk komt de lente snel zodat ze er aan kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige jassen zijn het geworden. Zo te zien zijn de dames er ook erg blij mee. Nu maar hopen dat ze ze snel weer aan kunnen trekken. Vandaag is het maar guur buiten...

    Nienke

    BeantwoordenVerwijderen
  22. hoi, ik vind ze allebei mooi, maar de roze het mooist! Maar ik ben dan ook echt een roze en bloemen fan!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  23. wat een prachtige jassen schitterend gewoon! Staat de dames ook super!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Schitterend!! Mooie meiden met prachtige jassen. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. schitterend!!!!
    het niet doorlopen zou mij ook storen moest ik het tegenkomen maar hoe vaak gaat ze de jas echt dichtdoen? Als hij openhangt zal niemand het merken, en het ligt gewoon aan ons, wij zien dat maar iemand anders niet.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wat maak jij prachtige dingen!!! Mooi vrolijk blog heb je! Ik snuffel even verder,
    je bent ook welkom bij mij: 't Bezige Bijtje

    groetjes,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  27. geweldig mooi, zag ooit ook al eens de wintermodellen, maar ook deze zijn erg mooi. Leuk dat je zo je eigen stijl kunt maken. Ik vroeg me alleen af: deze zijn dus van katoen, maak jij de jasjes ook waterdicht? Geen idee of dat kan. Wil zelf al een hele tijd aan zomerjasjes beginnen, maar ben vorige week maar weer 2 in de winkel gaan halen :-) Nog eigenlijk mij net iets te moeilijk. Chapeau, voor jouw maaksels!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je compliment, ik heb de jassen niet waterdicht gemaakt, kan evt. wel met een impregneermiddel maar ik zie de noodzaak er niet zo van in. Patroon Jade is trouwens niet zo'n moeilijk patroon om te naaien als je nog niet eerder een jas hebt gemaakt, zit een hele duidelijke beschrijving bij en op de site van Farbenmix staat ook een goede stap-voor-stap naaibeschrijving. Misschien gewoon eens proberen? Je hebt met een jas zoveel eer van je werk. Succes!

      Verwijderen
    2. Bedankt voor je leuke reactie, zal zeker eens gaan kijken op de site van Farbenmix, heb daar ook eens de Vita en een leuk alijn shirtje patronen van gekocht :-)

      Verwijderen
  28. Wat een prachtige jassen. Ik heb een patroon klaar liggen voor onze dochter, maar vind geen goede stof. We wonen in Oostenrijk en hier zijn de stofjes een beetje saai! Ik ben ook op zoek naar blauw en nu is mijn vraag aan jou: waar heb jij de stof gekocht? Is het van een bepaald merk, zodat ik het ergens kan bestellen?
    Groetjes, Marina.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Marina, ik koop soms bij de groothandel, of via internet..Ik zal je wat webadresjes geven:
      www.destoffenkraam.nl
      www.destoffenstunter.nl
      www.bbms.nl
      www.stoffen.net
      www.onlinestoffen.nl
      www.dekkersstoffen.nl

      Er zijn nog meer sites maar misschien zit er al wat voor je tussen?

      Verwijderen
  29. Wauw wat een mooie jassen (vooral de blauwe). Ze zijn weer goed geslaagd. Ik ben toevallig ook met de Jade bezig, met de patchwork stof paardjes/roosjes van hetzelfde merk als jouw blauwe bloemen.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Ik wil graag de Roos jas maken, maar weet niet goed wat voor soort stof te gebruiken. Heb je misschien tips?!

    Groetjes Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarah, als je niet persé waterdichte stof wil gebruiken heb je aardig wat keus, ik heb gewoon katoen gebruikt.

      Succes!

      Verwijderen