zondag 31 maart 2013

Nog een jas in de maak...

Ik heb een hele stapel patronen liggen die ik ooit nog eens voor mezelf wil maken maar nooit aan toe kom vanwege de webwinkel. Nu maak ik gewoon even tijd vrij voor een jas voor mezelf die ik al zo lang wil maken.

Ik wil een unieke jas waar alles in zit dat ik mooi vind en op basis van een aantal kenmerken van onderstaande jassen die ik op internet vond bedacht ik een patroon waar het mee moet gaan lukken (hoop ik..)

Het patroon ontstond vooral 's nachts in bed, dan komen de ideeën ineens binnen waaien ;-) en dan 's ochtends snel opschrijven voordat ze weer wegwaaien, ha,ha..

Bovendeel jas

 
 
Zoals de jas aan de onderkant valt vind ik prachtig!
 

Gisteravond maakte ik de basis van de jas van een bruin/grijs proeflapje en vanavond gaat de schaar in de defintieve stof, in hoe kan het bij mij ook anders...een bloemenstofje!

Het defintieve stofje hangt over de paspop/ligt op de kniptafel!




11 opmerkingen:

  1. Dat wordt vast een hele mooie jas, succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi project, ik ben erg benieuwd! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat knap dat je dat van in je hoofd overbrengt in een echte jas. Heel erg benieuwd naar het resultaat, so far... I LIKE!
    Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoe kom je al aan die mooie plaatjes..Ik ben erg benieuwd,het zal vast erg mooi en romantisch worden,succes.Knap trouwens dat je het dan zelf om kunt zetten in een patroon!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat gaat weer gaaf worden! Wat een moiie details op de voorbeelden! Ik ben benieuwd! Succes! Ennuh... Wel slapen he 's nachts ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Herkenbaar hoor die ideeën midden in de nacht. Ik noteer ze alleen wel 's nachts op een notitieblok, want anders kan ik maar niet slapen.

    Mooi stofje heb je voor de jas uitgekozen. Ik ben benieuwd naar het resultaat!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er leuk uit! Ik ben benieuwd naar je eindresultaat.
    Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Spannend! Het 'echte' stofje is dat een donkerblauw babyribje?
    Het lijkt heel erg op het stofje dat ik op het stoffenspektakel kocht (grappig!)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Waanzinnig! Ik zou het patroon zo van je willen kopen! Ik zoek met ook wezenloos naar te gekke jassen. Waar heb je de twee bovenste plaatsje vandaan? Wellicht kan ik er zo een kopen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, hoi,
      die jassen zijn van het duitse merk Blutsgeschwister, als je even googled kom je vanzelf een aantal nederlandse verkooppunten tegen!

      Verwijderen