dinsdag 2 oktober 2012

Winterjassen Tinka Bella

Jaaaaa, ze zijn klaar!

Ik ben blij dat het af is en niet onbelangrijk... Emma en Sarah zijn blij met het resultaat!
Ja, ik weet het.. deze lijkt op de vorige rode Tinka Bella, maar die vond ik dan ook zo mooi..

Patroon Tinka Bella, toch wel een ideaal patroon voor mijn koukleumpjes, met als buitenstof ribstoffen van Stenzo, de ene jas gevoerd met een stippenfleece en de andere met een fuchsiaroze nickey velours. Met ertussen nog een laag fiberfill. Lekkere warme capuchon en mouwboordjes om de kille wind buiten te houden. De opgestikte zakken die het patroon voorschreef verving ik door steekzakken, vind ik mooier staan maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik gebruikte sierband en paspelband om de jas op te leuken.


 

Het enige waar ik een beetje spijt van heb zijn de katoenen applicaties, de meiden vinden ze geweldig maar eenmaal aangebracht vind ik ze niet helemaal in het geheel van de jas passen, met name bij de applicatie op de rug van de grijs/roze jas. Wat vinden jullie? Kan ze er niet meer afhalen maar misschien een sierbandje om de rechthoekige applicatie heen stikken om het wat meer een geheel te maken???
 
 
 
 
Natuurlijk wilden de meiden vanmiddag wel even passen. Toen werd er nog even subtiel medegedeeld: nu passen onze tassen niet meer bij de jassen! Oeps... inderdaad.. dat wordt dus ook nog 2 bijbehorende tassen maken. (Maar nu nog even niet;-)


 
 


 
 

34 opmerkingen:

  1. Wow wat een enorm tempo heb jij gehad bij het maken van deze jassen! Ik vind ze allebei echt schitterend geworden, mijn complimenten en op naar een koude winter ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooooh mooi! Tot in de details perfect gemaakt en heerlijk om die blije, tevreden koppies te zien :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, wat een jassen! Kan ik er 1tje bestellen!?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amaai, bij het zien van deze creaties voel ik me alweer een stuk kleiner... denk niet dat ik me daar onmiddellijk aan zal wagen...ze zijn super, allebei!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtige jassen heb je gemaakt en zo lekker warm met al die warme lagen ertussen! Schitterend!! De jassen staan de dametjes prachtig, aan de snoetjes te zien zijn ze er heel blij mee.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige jassen, mag je trots op zijn.
    De applicaties staan er leuk op, zou ik mooi laten zitten. Dat mag toch met kinderjassen.
    Leuk straks de zelfde applicatie op hun tassen.
    Groetjes ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super! Wat zijn ze mooi. Helemaal mijn smaak. En ik vind de applicaties juist erg pittig,net even anders! Houden zo.Perfect afgewerkt ook,complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In éën woord: geweldig! De jassen staan je dochters prachtig.

    Groetjes van Janny.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt superjassen zijn dit. Lekker warm en dus perfect voor de winter. Wat een leuke kleuren en combinaties.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schitterende jassen zijn dat geworden !
    Uniek ook ! Hip ook !
    Knap dat je dat kan maken !
    Ik kijk uit naar de bijhorende tassen.
    (hier staat nl. ook een tas bij de naaiprojecten....en ik heb weinig ervaring in het tassen maken)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geweldig zeg. En die applicaties maken het juist leuk. Ik zeg...niets meer aan doen.
    Ben dan ook wel heel benieuwd welke tassen je gaat maken voor je dochters.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Daar is maar 1 woord voor: Wow!!! Helemaal geweldig, ik ben gewoon jaloers op die mooie jassen (in positieve zin hoor) zo mooi kan ik het niet, ben ik te ongeduldig voor. Zijn deze jassen nu helemaal origineel van de Tinkabella of heb je dingen anders gedaan dan voorgeschreven? (buiten de zakken dan)
    Ik vind de applicaties ook best kunnen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danielle, op de zakken na heb ik het patroon gevolgd, oh ja de mouwboordjes heb ik wel langer gemaakt, ik vind het fijn als die nog een keer omgeslagen kunnen worden. Verder heb ik voor de breedte een maat kleiner genomen dan voor de lengte, vind hem ruim vallen ondanks de verschillende lagen stof. Maar ja, ik heb ook tengere dochters;-)

      Verwijderen
    2. oh ja, bij de grijze stikte ik dus een rimpelstrook tussenuit aan de onderkant!

      Verwijderen
  13. Ik zit er gewoon bij te kwijlen ;-) Wat zijn ze gaaf!!! Ik heb stoffen zo'n beetje als de rode jas.. maar of er ook zoiets mooi's uit draait..?? Daar durf ik niet over te dromen. Je zet me wel weer aan om aan de gang te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wow, wat een supermooie jassen! De rode vind ik zelf het mooiste, maar dat is gewoon de stofjes die het zo mooi doen.
    Die aplicaties vind ik wel leuk juist.
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een super gave jassen!De details en afwerking mijn complimenten. Ik zou ook niets doen aan de applicaties.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Super mooie jassen, lekker vrolijk en mooie combi van stofjes! Het staat de dames ook heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wow, wow, wow! Wat een prachtige jassen! Vandaag begin ik met de Tinka Bella voor mijn dochter. Ik steel het idee van de zakken van je. Want ik vind het altijd zo 'n gedoe met die elastiekjes in de orginele zakken!

    Je dochter zullen zeker weer de show stelen komende winter!

    Groeten Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Oh wat een prachtige dames in die schitterende jassen!! En wat zien ze er heerlijk warm uit!

    Groetjes Annelies!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Aaaah, wat een mooie jasjes! Prachtig gedaan. De meiden zien er trots uit!

    Groetjes, Liset

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wow wat geweldig! Ongelofelijk dat je dit zelf gemaakt hebt, ze zijn zo mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Super super knap gemaakt-niet normaal-hoe gaaf zijn die!!! Wat boffen die meiden. En ze hebben nu al smaak want bijpassende tassen-daar hebben ze wel gelijk in. Geniet van je eigen mooie werk-mooi weekend-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  22. wauw!! wat mooi weer. Ik vind zelf de rode het mooiste ;-) de applicaties vind ik juist geweldig erop ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige jassen en helemaal leuk met bijpassende tassen, complimenten!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een prachtige jassen. Hier zou dat ook precies de goede combinatie zijn: één rood en één roze!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo!
    Waar koop jij je stoffen? Je weet echt prachtige combinaties te maken!
    Zou je ribfluweel ook met het HG waterafstotend product kunnen behandelen?

    Groetjes,
    Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sarah, ik maak de combinaties meestal uit de voorraad stoffen die ik heb voor de webwinkel. Ik heb eigenlijk geen idee of het HG produkt geschikt is voor ribfluweel, gebruik het zelf nooit.Ik vraag me ook af de werking daarvan hetzelfde blijft, ook als je de jas meerdere keren gewassen hebt. Hier doen de meiden gewoon een poncho over de jas als het plenst! Groet, Elske

      Verwijderen
  26. wat voor voering heb je gebruikt. Vind ze helemaal super. Ze lijken ook zo soepel te vallen. heb vorig jaar aan jade jasje voor mijn dochtertje gemaakt maar die was een beetje te stug (fleece met borg en voering ertussen ... ha ha stel je voor dat ze het koud krijgt ...2 jaar) maar nu is ze er uit gegroeit en zijn we toe aan een nieuwe uitdaging vandaar ijn vraag......

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Hoi Elske, wat voor voering stof heb jij gebruikt?? Ik heb vorig jaar een jade jasje voor mijn toen 2 jarige dochter gemaakt, maar dat was nogal stug. (haha niet zo gek...fleece, borg en van dat witte voering spul) nu is ze er uitgegroeid en zijn we toe aan een nieuwe uitdaging...vandaar mijn vraag

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Miranda, buitenstof is een ribcord, dunne wattine/fiberfill ertussen en als voering een fleece/nickey velours. Niet te dikke wattine gebruiken want dan word het inderdaad te dik/stijf.. Succes!

      Verwijderen
  28. Hallo Elske. Hoe en waar kan ik het patroon bestellen? Ik zoek me gek naar een goed patroon voor een jas in maat 104 voor mijn kleindochter. Heb al ik weet niet hoeveel Burda's en Knippies door geworsteld zonder succes. Deze vind ik prachtig.

    Ank

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Ank, ik heb het patroon ooit gekocht bij patronenwinkel.nl.

      Succes!

      Verwijderen