zondag 28 oktober 2012

Matching tassen

Bij de jassen moesten nog bijpassende schooltassen komen, niet mijn favoriete bezigheid... niet moeilijk maar ik vind het gewoon niet leuk werk. Doordat het afgelopen week herfstvakantie was kon ik het nog even uitstellen maar gisteravond dan toch nog op de valreep de laatste afgemaakt. Net groot genoeg voor een broodtrommeltje en een beker, verstevigd met vlieseline en een laagje fiberfill. De tas sluit met een magneetknoop.
 
En vandaag konden ze direct mee het bos in om de gevonden schatten in te bewaren. Wat een heerlijke zonnige dag was het vandaag!

 
 
 
 
 

19 opmerkingen:

  1. Wat een tassen bij je super mooie jassen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw, wat prachtig, de jassen waren al super maar nu ook bijpassende tassen, helemaal af!
    De dames zien er erg blij uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig en zo mooi passend bij de jassen mooie sjaals erbij super!!
    De dames zien er erg blij uit en dat snap ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks dat het niet jouw favoriete bezigheid is, zijn de tassen toch wel heel gaaf geworden. Passen goed bij de jassen.
    Groetjes Kamala

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind de tassen prachtig, mooi plaatje zo samen met de jassen. Wat heeft je zoon een stoere pet maak je die ook zelf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jenny, ik heb wel eens petjes voor Niels gemaakt, zie:

      http://blomkesmeisjesmode.blogspot.nl/search?q=pet

      Maar het petje van deze foto's is zelf gekocht ;-)

      Verwijderen
  6. Zo wat zijn ze mooi geworden!! Bijna jammer om het bos mee in te gaan. Nu is naar school gaan vast een feestje! Wat heb je je blog trouwens leuk veranderd!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow zeg, deze zijn ook al zo mooi! Je dochters kunnen trots zijn op zo'n knappe mama. Wat een leuke bosplaatjes ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh gaaf! En zo netjes gemaakt! Het plaatje is compleet zo.. mooie foto´s!

    groetjes.. Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik snap dat je het niet echt een leuk project vind, maar achteraf valt het vaak wel mee toch? En het is wel heel leuk een tas die bij de jas matcht.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw zeg! Wat netjes heb je die gemaakt! Mag ik vragen welk patroon je hiervoor hebt gebruikt? De schooltas van Fenne begint nl ook behoorlijk te slijten.

    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nancy, het is geen bestaand patroon, ik heb een poos geleden ook deze tassen verkocht via de webshop en tekende daarvoor een voor-en achterpand groot genoeg voor een broodtrommeltje en beker met daarbij een brede strook op maat voor de bodem en zijkanten. Een binnentas op dezelfde manier met daartussen een laag fiberfill. De draagband naai je dan aan de brede strook voordat je deze aan het voor-en achterpand stikt. (volg je het nog??) Je schuift alle delen in elkaar en vevolgens werk je de onafgewerkte randen af met biasband waarbij je de klep van de tas ook mee stikt... Beetje lastig uit te leggen zo;-)

      Verwijderen
    2. Dank je! En volgens mij kan ik je ook nog volgen hoor. ;-)

      Verwijderen
  11. ze zijn mooi geworden
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een mooie tassen heb je gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Echt helemaal af zo! Erg mooi!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wauw geweldige tassen geworden! super

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat leuk om er bijpassende tassen bij te maken. Prachtig plaatje zo met die mooie jassen.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtige tassen!
    Helemaal mijn goesting se..... :)

    BeantwoordenVerwijderen