maandag 11 juni 2012

Kastaanvulling!

Het is wat rustiger met bestellingen dus even tijd om iets voor mezelf te maken. Zoals jullie vast al gemerkt hadden ben ik fan van de tricot overslagjurkjes in de stijl van King Louie. Met bij voorkeur dan ook de geplooide overslag om een buikje te verdoezelen... Het ideale patroon vond ik al eerder in mc Call's M6163, weliswaar aangepast naar mijn wensen maar ik deed toch eens een uitstapje naar een vergelijkbaar patroon uit de Knipmode december 2011. Ik zag hem al op menig blog voorbij komen. Ik las daar ook dat het jurkje ruim en lang viel dus hield ik daar rekening mee. Leuk met de rimpeldetails op de schouders! Toch twijfel ik over het model, ik zou het misschien een volgende keer toch weer een maatje groter doen maar dan sluit de rimpeling in het voorpand weer niet mooi aan.

Knipmode december 2011

Toen maar eens het overslagmodel uit MyImage winter 2010/2011 geprobeerd, dit is eigenlijk een tuniek maar ik verlengde het naar jurklengte door middel van twee gerimpelde stroken. Pfff...wat een werk... Ik maakte er een wikkeljurk van in plaats van de overslagdelen in de zijnaden mee te naaien. De bedoeling was dat de sluiting in de linkerzij zou komen maar de jurk sloot helaas daardoor niet voldoende aan dus kruiste ik de banden over de rug om ze vervolgens rechtsvoor te strikken. Tja, ik weet nog niet goed wat ik van dit jurkje moet vinden, het is waarschijnlijk de stofkeuze in combinatie met de stroken waardoor het een beetje tuttig overkomt, er gebeurt te veel in de jurk. Volgende keer toch maar een andere stofkeuze..
My Image winter 2010/2011 verlengd met 2 rimpelstroken

Toen maar weer teruggegrepen naar mijn favoriete patroon mc Call's en tja die bevalt toch wel het meest. Wel bewerkelijker door de deelnaad in het rugpand en in de mouw maar dit komt de pasvorm echt ten goede. Ook vind ik de rimpeling erg mooi vallen. Toch bij deze jurk een tegenvaller...ik kocht de tricot met rode roosjes via internet en kon haar dus niet in het echt beoordelen maar sorry dat ik het zeg..wat een belabberde kwaliteit! Na 1 dag dragen begon de stof al te pillen en na het wassen zag de stof er vaal, dun en pillig uit. Ook viel hij nu ruim over de knie in plaats van erboven terwijl ik een jurk altijd al even laat 'uithangen' voordat ik de zoom erin naai. Niets is frustrerender om een zelfgemaakte jurk na een paar keer dragen al weg te kunnen doen omdat het er niet meer uit ziet.

Mc Call M6163

Toen de laatste jurk, volgens hetzelfde recept: de aangepaste mc Call M6163, dit keer van een betere tricot, met leuke vogeltjes en vlindertjes erop (altijd leuk..pas ik goed bij m'n dochters!) Dit keer helemaal tevreden. Mijn kast is weer goed aangevuld!
Mc Call M6163





31 opmerkingen:

  1. Helemaal goed! Ik vind ze stuk voor stuk erg leuk! Het jurkje met de ruches mag dan misschien anders zijn en meer aanwezig maar je kunt het heel goed hebben.. het staat je echt heel goed!
    De stof met de roosjes ligt hier ook te wachten.. ik ben ook nog aan het worstelen met het juiste patroon en nu bezig met een Burda 7828.. Eens kijken of dat een favo gaat worden.. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. He ja, dat patroon was me ook al eens opgevallen als echte jurkjesfan..ben benieuwd naar je ervaringen hiermee..

      Verwijderen
    2. Ik heb twee superjurkjes gemaakt.. pasvorm is mooi! Staat ook een topic op sancho met dit jurkje.. bij de uitdaging.. misschien maak ik nog ff een keer foto's.. ;-)

      Verwijderen
  2. Stuk voor stuk heel leuk! En precies jouw stijl! Gewoon lekker vrolijk, hou ik ook van hoor, maar durf dat bij mezelf nooit en blijf dan bij bedekte kleuren. Ook die met die ruches vind ik goed gevonden en gedaan, misschien alleen een witte legging eronder, dan komt het model mooier tot zijn recht denk ik. MAar ik vind het altijd super om jouw maaksels te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een geweldige jurken zijn het geworden en ze staan je allemaal heel erg goed. De stof met de roosjes heb ik ook verwerkt tot een jurk .. en inderdaad belabberde kwaliteit. Jammer.

    Groeten, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook ik heb die stof gebruikt, en het ziet er naar één keer wassen niet meer uit.
    Je hebt mooie jurken gemaakt, staat je goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie jurkjes! De onderste vind ik een hele mooie stof! De roosjes stof heb ik ook gebruikt voor een tuniek en ik heb dezelfde ervaring. Echt slechte kwaliteit.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoii
    wat een onwijs leuk jurkje joh, en hij staat je geweldig!! super sprekende kleur dat blouw! En die met die ruches (weet niet of ik het goed heb geschreven)staat je ook erg leuk!!

    danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoewel ik zelf geen 'jurkjes-type' ben vind ik die eerste en derde jouw geweldig staan! Die andere twee wat minder maar dat komt denk ook een beetje door de prints. Ik vind het sowieso razend knap hoe je dat altijd doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. het onderste model staat inderdaad het mooiste, de blauwe jurk vind ik ook super jammer van het werk als de kwaliteit van de stof tegen valt. Veel plezier met je jurkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow wat mooi dat je zelf zo goed naaien kunt en je eigen jurken kunt maken. Ik vind ze allemaal wat hebben en die met de rouches vind ik ook heel leuk! Geniet ervan en wat jammer dat zovelen diezelfde stof gekocht hebben en dat die van zo'n slechte kwaliteit is. Warme creatieve groetjes van Susan

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind al je jurkjes echt zo leuk! Ik ben steeds weer jaloers als ik je maaksel zie,op je figuurtje en op je stijltje..zo vrolijk,anders hip en toch niet té. Jammer van de belabberde kwaliteit van die ene trico,maar daar ontkom je soms gewoon niet aan jammer genoeg.De versie met stroken vind ik juiste weer eens wat anders en door de spijkerkleur eronder gaat het prima hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wow dat is even een hele jurkenproductie bij jou! Heel mooi allemaal. Het model uit de MyImage maakte ik onlangs ook, ik verlengde het model gewoon helemaal om er een jurk van te maken, en ben er helemaal tevreden mee: http://piepow.blogspot.be/2012/05/fwyh-1-tricot-jurk.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb direct even gekeken maar dat is ook een ontzettend leuk jurkje geworden, mooie pasvorm he?

      Verwijderen
  12. Wat een mooie jurkjes heb je gemaakt! En wouw die laarzen, ze passen er super mooi bij!
    Lekkere vrolijke kast zal je hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ziet er super uit! Ik vind de pasvorm van het Knipjurkje eigenlijk wel heel erg mooi, zo aan de foto te zien zou ik m niet groter maken, maar mss dat het met dragen anders is ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wow zeg!! Ik ben ook helemaal weg van tricot overslag jurkjes! Helaas heb (of maak?!) ik niet zoveel tijd om voor mezelf aan de slag te gaan (misschien toch eens aan de slag gaan). Ze staan je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind ze allemaal heel leuk geworden! Balen is dat he als de kwaliteit stof zo tegen valt, zonde van je werk!!
    Ze staan je weer mooi!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Alle jurkjes vind ik erg leuk, allen met hun eigen ding. Inderdaad zonde van het werk als een stof zo slecht is van kwaliteit.
    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je jurken zien er leuk uit, ik vind de stoffen van de bovenste het leukst en inderdaad het onderste patroon het mooist staan qua pasvorm
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. heel mooi zijn ze, vooral het onderste stofje vind ik supermooi. Het is niet makkelijk om een degelijke bedrukte tricot te vinden tegen een betaalbare prijs dan wel

    BeantwoordenVerwijderen
  19. oooooo.... geweldig zeg!!!
    Ik vind ze allemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een productie zeg! Mooi hoor! vooral de eerste blauw/rode vind ik super qua kleurtjes! En het model staat je ook goed hoor vind ik. Ik heb ook eens geworsteld met het mc call patroon maar vond hem wel erg ruim vallen. Jij hebt hem duidelijk beter weten aan te passen. Heb zelf uiteindelijk maar een oude King Louie Cross dress uit elkaar gehaald en deze na gemaakt maar het is het nog steeds niet helemaal. Ik zal er binnenkort ook eens wat foto's van op m'n blogje plaatsen.
    Groetjes Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Je hebt hard gewerkt! Ze zijn allemaal erg leuk geworden en balen zeg...van je werk en het jurkje kan na een paar keer dragen in de kliko!
    Het mcCall patroon vind ik wel erg mooi, die ga ik onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Euhm, welk buikje??!
    Haha, alle zotheid op een stokje, wat een superleuke jurkjes!! Met name dat blauw met rood, die combi had ik zelf nooit bedacht, maar mooi!!
    Je hebt me wel weten te inspireren om binnenkort eens voor mezelf aan de slag te gaan, tot grote vreugde van naaijuf. En ik begin met die mcCalls, supermooi patroon en die rimpeltjes rondom het buikgebied zijn erg noodzakelijk (nog 3 zwangerschapskilo's te gaan). Op naailes lukt het vast de aanpassing te doen en dan kan de trein starten... Dank voor de inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een leuke jurken heb je voor je zelf gemaakt. Ik moet ook nodig weer aan de gang.
    Krijg er gewoon zin in als ik dit zie.
    Fijne zondag gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. wat een leuke jurken!! Zo knap dat je dit zelf maakt! en kleurrijk..heerlijk, hou ik van..

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wauw, wat goed voor jezelf bezig geweest! Erg mooi. (en doodzonde idd van zulke slechte kwaliteit tricot, ik voel met je mee!)

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Ik heb een knipmode dec 2011 te pakken gekregen en ga me nu aan mijn eerste tricotjurkje wagen. Gebruik jij elastische biais om af te werken? Ik had er eigenlijk graag een kantje/zigzagband tussen gestoken, een beetje zoals bij je eerste foto's, (king louie stijl) maar bestaat dat elastisch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Leen, ik gebruik inderdaad elastisch biasband, tijdens het stikken kun je dat het beste lichtjes uitgerekt vaststikken zodat het mooi aansluitend wordt. (Niet te ver uitrekken..dan gaat de stof rimpelen) Succes! Oh ja, er bestaat wel elastisch sierband hoor..

      Verwijderen